Tirsdagstræning

Tirsdag er klubbens primære træningsaften, hvor vi har holdtræning med træner til alle aldersklasser. Vi træner hele året rundt.

Se Corona-tilpasninger .

Sommertræningen

Vi starter kl. 17.30 i skoven. Afsæt ca. 1 time og 30 minutter til træningen. Posterne samles ind fra kl. 19.00.

Om sommeren træner vi i forskellige skove omkring Horsens. Den første tirsdag i hver måned træner vi som regel fra klubhuset ved Bygholm sø. Se hvor de enkelte træninger er i kalenderen.

Træningen består typisk af

  • Fysisk og motorisk træning, gerne i terræn
  • Orienteringsteknisk træning, dvs. en øvelse der træner et orienteringsmoment
  • Orienteringsbane, gerne lagt så dagens moment anvendes

Læs mere om de enkelte hold og banerne på siderne for børn og unge eller for unge og voksne.

Efter træningen er der frugt!

Få information om træningerne og andre af klubbens tilbud via ugentlig mail ved at skrive til Mads Mikkelsen.

Træningen er et tilbud til klubbens medlemmer. Nye løbere, der gerne vil prøve, er også velkommen, se Prøv Orientering. Både børn og voksne er meget velkommen til træningen. Tirsdagstræning er gratis for både børn og voksne. Park Tour koster normalt 20 kr. for voksne.

Grupper med børn eller unge der vil prøve orientering er også velkommen. Skriv i forvejen så vi er klar til at tage i mod jer. Pris pr. løber er 10 kr. (ved Park Tour 20 kr.)

 

Vintertræningen

Om vinteren træner vi fra Byskolen på Fussingsvej. Vi mødes ved indgangspartiet kl. 17.30. Afsæt ca 1 time og 15 minutter til træningen.

Vi deler os i to grupper. De yngste under ca 12 år træner oftest i hallen med lege og små orienteringsøvelser. Enkelte gange træner de underdørs. Det annonceres via ugemailen, kontakt Mads Mikkelsen.

De ældste træner varierede intervaller. Her er deltagere fra ca 13 til 25 år.

Første træning efter efterårsferien går turen i svømmehallen for alle løbere. Tirsdagen efter er der natløb fra klubhuset ved Bygholm sø. Herefter går det løs fra Byskolen på Fussingsvej. Af og til kan der være fællestræning for holdene eller alternativ træning. Hold øje med ugemailen.